יום שלישי, 20 בדצמבר 2016

גלילות סינטה במילוי בשר

גלילות הבשר הללו, בתיווכן של אמי, מגיעות היישר מהמטבח הצרפתי-כפרי. במקור היו ממלאים את פרוסות הבשר במילוי של נקניקיות, אך בגרסה הנוכחית והמקומית עושים שימוש בבשר בקר טחון מתובל היטב


בצרפתית הן נקראות Paupiette, ואילו בעברית נקרא להן פשוט גלילות בשר במילוי בשר. זו מנה מפנקת שלא דורשת זמן עבודה רב, וגם לא זמן בישול ארוך, אלא בעיקר בשר משובח.


מצרכים (עבור 4-5 סועדים):

לגלילות הבשר:
1 בצל קטן, קלוף
10 גבעולי פטרוזיליה שטופים
2 שיני שום, קלופות
3 כפות שמן זית
280 גרם בשר בקר טחון
1 כף פירורי לחם
קורט אגוז מוסקט מגורר
מלח ופלפל שחור גרוס
10 פרוסות דקות של סינטה, כ-60 גרם כל אחת

לרוטב:
5 עגבניות, מגורדות
1 כף גדושה מאוד (כ-100 גרם) רסק עגבניות
1 כפית גדושה פפריקה מתוקה
3 גבעולי טימין, שטופים
1/3 כוס יין לבן
1/4 כוס מים
2 שיני שום, קלופות ופרוסות
מלח ופלפל שחור גרוס

אופן ההכנה:

במעבד מזון, טוחנים יחד את הבצל, הפטרוזיליה והשום. תוך כדי פעולה מוסיפים 1 כף שמן זית. עוצרים כאשר מתקבלת תערובת משחתית. מעבירים לקערה יחד עם הבשר הטחון, פירורי הלחם, אגוז המוסקט, המלח והפלפל השחור. לשים היטב עד שמתקבלת מסה אחידה. 

על גבי קרש חיתוך, מניחים פרוסת סינטה (אם היא לא רחבה מספיק, אפשר לשטח קצת עם כריות האצבעות). קורצים מתערובת הבשר כ-30 גרם, ומניחים בקצה הפרוסה. מגלגלים ומהדקים תוך כדי. מניחים את הגלילה כאשר התפר כלפי מטה. קושרים בחוט את הגלילה, ועושים קשר פרפר למעלה (כך, בבישול נניח את התפר כלפי מטה והקשר כלפי מעלה, ולפני ההגשה יהיה נוח לשלוף את החוטים). חוזרים על הפעולה עם שאר פרוסות הסינטה.

מחממים 2 כפות שמן זית בסיר רחב. מעבירים פנימה את גלילות הבשר, וצורבים היטב מכל הצדדים. מוציאים החוצה לצלחת. מנמיכים את האש. מעבירים פנימה את העגבניות המגורדות, ומערבבים. אפשר לגרד בעדינות את התחתית של הסיר על מנת להעשיר את התבשיל במשקעים שהצטברו. מוסיפים את שאר מצרכי הרוטב. מכסים ומבשלים כרבע שעה. מוסיפים את גלילות הבשר פנימה (קשר כלפי מעלה) יחד עם הנוזלים שהם הגירו, ומכסים. ממשיכים בבישול עוד כחצי שעה. מומלץ להקפיץ פטריות בשמן זית במחבת ולהוסיף לתבשיל לפני ההגשה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה