יום ראשון, 26 בדצמבר 2010

קבובות

החורף הזה לא יביא איתו שלג לתל אביב, ובחול בטח שאין לי זמן לשחק. מה שנשאר זה לעשות קבובות של בשר. 
קציצות בשר בקר ברוטב אדום זה התבשיל הראשון שגרם לי להרגיש שאני באמת מבשל. קיצוץ הירקות, גירוד תפוח האדמה, לישת הבשר והבישול ברוטב סמיך של עגבניות היה בהם משום הצהרה של עצמאות והפגנה של הישרדות; התקופה דאז הייתה ראשית התאקלמותי בתל אביב, והיה צריך איכשהו לדאוג לארוחת צהריים חמה. 
על כן, מקום של כבוד שמור לקציצות הבקר הללו שהמשיכו להשביע אותי ואחרים פעמים רבות לאחר מכן. הפעם החלטתי לנסות ווריאציה מעט שונה שלהן, ואם להודות על האמת- בעיקר מתוך אילוצים שהעמיד לפניי המקרר.

מצרכים (כ-10 קציצות):
400 גר' בשר בקר טחון
5-6 פטריות שמפניון (אפשר לנסות להוסיף סוגים נוספים של פטריות)
5 שיני שום
1 בצל גדול
בטטה קטנה
3-4 עגבניות
2-3 כפות רסק עגבניות
אגוז מוסקט
פפריקה חריפה
כורכום
שמן זית
מלח ופלפל שחור

אופן ההכנה:
חותכים דק את הבצל, הפטריות ושלוש שיני שום ומכניסים לקערה ביחד עם הבשר.

מגרדים בפומפייה את הבטטה הקלופה. בדר"כ אני מגרד תפוח אדמה, וזאת כדי שהקציצות לא יתפרקו במהלך הבישול הודות לעמילן המופרש. הפעם עשיתי שימוש בבטטה. 

מוסיפים את התבלינים מלח, פלפל שחור ואגוז מוסקט, ולשים היטב את התערובת. ניתן להוסיף גם עשבי תיבול כדוגמת פטרוזיליה ו/או אפילו נענע. יכול לצאת מעניין.

חולטים את העגבניות (בקצרה: משרים את העגבניות במים רותחים, ולאחר מספר דקות מקלפים מהן את קליפתן במהירות ובקלות). מחממים על אש גדולה שמן זית בסיר רחב או מחבת עמוקה. חותכים דק את העגבניות הקלופות, ומוסיפים לשמן החם. חותכים גס שני שיני שום, ומוסיפים לסיר. לאחר כ-3 דקות בישול (חשוב להקפיד לשים עין ולערבב מדי פעם כדי שהתבשיל לא יישרף) מוסיפים את רסק העגבניות, וממשיכים לערבב. מוסיפים מלח, פלפל שחור ומעט פפריקה חריפה ומעט כורכום. כעת מגיע השלב הכיפי של יצירת קבובות מתוך קערת הבשר. חשוב להדק אותן היטב. מניחים בעדינות בסיר, מכסים ומנמיכים את האש. זמן בישול מוערך: 25 דקות. 



 
בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה