יום שישי, 17 בדצמבר 2010

לא נח על השמרים

משתדרגים! 
הבלוג עובר מתיחת פנים קטנה, והוא זכה ללוגו חדש. אני סבור שרבים מכם תוהים מה לדגל טורקיה ולבלוג הנושא את השם "טוניס", אך בירור קטן בוויקיפדיה יגלה לכם שהסמלים של שתי המדינות כמעט זהים. גם בצבעים. חוץ מזה, תנו קצת קרדיט למעצב המוכשר (Shutzman LTD) שמבין דבר או שניים.
השינוי הקוסמטי הקל הוא הזדמנות להבין, גם עבורי, מה הרעיון של הבלוג ומה הכיוון אליו הוא פונה. השם, ועכשיו גם הלוגו, נוגעים ישירות לטוניס. מה המשמעות בעצם? טוניס כידוע היא הרקע, השורשים ולפעמים גם ההווה שלי. נולדתי וגדלתי בישראל, אך מיותר לציין כי הושפעתי, ואני עדיין מושפע, מהתרבות הצפון אפריקאית. תרבות שמצטיירת אצלי בצבעים חמים וכוללת מסורת יהודית, אינספור דודים וכמובן אוכל. שפע של אוכל (ואולי זו הסיבה לבדיחה הידועה על ישבנם של הטוניסאים). צבעוניות, לא מעט שמן, תבלינים, ריחות, סירים גדולים וקוסקוס אחד אלוהי.
האם זה אומר שהבלוג מכיל רק מתכונים טוניסאיים? ובכן, כמו שכבר שמתם לב, לא. ההגדרה הראשונית שלי לבלוג הייתה אוכל ביתי משודרג; אני לא מתעלם, ולא יכול להתעלם, מהבית שבו גדלתי, והאופן שבו אני מתיימר לבשל מושפע ישירות, בראש ובראשונה, מאימא שלי. זו הסיבה למשל שקשה לי לתת כמויות מדויקות במתכונים, כי ידוע שמתבלים לפי העין, או הסיבה שיש לי עניין ומשיכה לתבשילים עזי טעם, ריח וצבע. 
עיקרון חשוב של הבלוג, שעדיין לא בא לידי ביטוי בצורה מלאה, הוא שיתופי הפעולה. הבלוג לוקח את מושג האירוח המסורתי והקדום, ונותן לו משמעות דיגיטלית. השאיפה היא ליצור בלוג שוקק חיים, שמח, מלא באנשים ובאוכל טוב. בינתיים, שיהיה בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה