יום שני, 22 באוגוסט 2016

מתכון לממרח תאנים צלויות וליים



אני מאוד אוהב לצייד את המקרר שלי בממרחים. הם פתרון מצוין כשמתחשק לאכול משהו קטן עם לחם וגם כבסיס למנות אחרות. כך למשל את הממרח הזה הפכתי בארוחת השישי האחרונה למשרה עבור עוף צלוי בתנור. הממרח הזה, על גבול איולי טבעוני, הוא מתקתק ומפתיע שכן הפיקנטיות שלו מפציעה רק לאחר מספר שניות.


מצרכים:
עבור צנצנת של 500 מ"ל

לצליית התאנים:
16-18 תאנים בשלות (כ-1 ק"ג)
3-4 כפות שמן זית
1-2 כפות מלח ים  אטלנטי

להתקנת הממרח:
6 שיני שום
1/2 פלפל ירוק חריף
מיץ מ-1 ליים סחוט
1-2 כפיות פלפל שחור גרוס
1/2 כוס שמן זית
גרידה מ-1 ליים


אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-220 מעלות על מצב גריל. פורסים את התאנים לרבעים, ומניחים בתבנית (עדיף לא להניח ישירות על מגשי התנור שכן בעת הצלייה התאנים מגירות הרבה נוזלים). יוצקים על התאנים את שמן הזית, ומפזרים את המלח. מכניסים לתנור (מסילה אמצעית), וצולים למשך 20 דקות לפחות.

מוציאים מהתנור, ומניחים לתאנים להצטנן. בינתיים קולפים את שיני השום, ומעבירים למעבד מזון. מוסיפים אליהן גם את הפלפל הירוק החריף (אפשר לשים כמות קטנה יותר או לוותר עליו בכלל אם רגישים לחריף). מפעילים את מעבד המזון עד שמתקבלת משחה גרגירית. מוסיפים פנימה את התאנים, מיץ הליים והפלפל השחור. מפעילים את מעבד המזון עד שמתקבל ממרח רך. מתחילים ליצוק פנימה את שמן הזית בהדרגה תוך כדי פעולת מעבד המזון (פעולה זו נותנת נפח לממרח, בדיוק כמו שמכינים איולי). נותנים למעבד המזון להמשיך לעבוד עוד זמן קצר. עוצרים, טועמים ומתקנים תיבול עם מלח אם צריך.

מוסיפים את גרידת הלימון, מערבבים מעט ומעבירים לצנצנת. אוטמים עם שמן זית, סוגרים את המכסה ומאחסנים במקרר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה