יום שלישי, 28 במרץ 2017

ירוק עז: עוגת פיסטוק נימוחה ללא גלוטן

לקראת פסח ובכלל לכל השנה: אייל רווח, השף-קונדיטור של המסעדה האיטלקית לה רפובליקה די רונימוטי, מגיע להתארח בטוניס שולחן עם מתכון חלומי לעוגת פיסטוק רכה וללא גלוטן


ללא גלוטן, פשוטה להכנה, דורשת רק 6 מצרכים וטעימה להפליא - עוגת הפיסטוק של השף-קונדיטור אייל רווח היא העוגה שתרצו להכין שוב ושוב, או ליתר דיוק לאכול שוב ושוב, ולא רק בשולחן החג.

מצרכים:
עבור תבנית בקוטר 20 ס"מ

3 ביצים
1/2 כוס (100 גרם) סוכר
קורט מלח
100 גרם חמאה
2 כפיות (15 גרם) מחית פיסטוק טהורה (ניתן להשיג בכל חנות מתמחה באפייה\בישול)
1 כוס (120 גרם) אבקת שקדים (ניתן להשיג בכל סופר וחנות תבלינים. לעיתים מופיע כ"שקדים טחונים")

לקישוט: חופן פיסטוקים קלופים וקצוצים גס (לא חובה)

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-165 מעלות.

מקציפים את הביצים, הסוכר והמלח על מהירות גבוהה למשך 10 דקות על מנת לקבל מסה תפוחה ואוורירית. 
במקביל, ממיסים את החמאה בסיר קטן על אש קטנה (או במיקרוגל). כאשר היא נמסה, מוסיפים לה את מחית הפיסטוקים. טורפים היטב. יוצקים את התערובת לתוך מסת הביצים תוך כדי הקצפה. עוצרים את פעולת המיקסר.

מעבירים פנימה את אבקת השקדים, ומקפלים בעזרת לקקן עד הטמעה מלאה.


יוצקים את המסה לתבנית, ומפזרים מעל את הפיסטוקים הקצוצים. מכניסים לתנור למשך כ-40 דקות, או עד שנועצים קיסם בעוגה והוא יוצא נקי.


הטיפ של אייל: כאשר אופים עוגות אשר תופחות משמעותית בתנור, כמו במקרה הנוכחי, מומלץ בסיום האפייה להפריד את העוגה משולי התבנית באמצעות סכין. כך, כאשר העוגה 'תצנח', היא לא תהיה קעורה (כלומר, שוליים גבוהים ומרכז נמוך).


שימו לב, כאשר מוציאים את העוגה מהתנור, היא עדיין רכה מאוד (אם תגעו בה בעדינות תרגישו שהיא מעט רוטטת). חשוב להפריד את שוליה מהתבנית, ולהניח לה להצטנן בשקט. לאחר מכן, להעביר אותה לכשעתיים במקרר. מגישים למרכז השולחן ולפני שתספיקו לספור עד 10, היא כבר תתחסל.





2 תגובות:

  1. מה התפקיד של החמאה כאן? אם אחליף את החמאה לשמן רגיל זה ישנה את המרקם? או נגיד חצי מהכמות רסק תפוחים וחצי שמן? אני רוצה להכין לילדה שלא אוכלת מוצרי חלב

    השבמחק
  2. העוגה הכי טעימה ever!!!!
    נפל לי הלב, היתה שמורה לי כתובת אתר שונה...
    גוגל הציל ויש כתובת מפנקת. העוגה מטרפת, קלה, מרשימה, אין אחד שאכל ולא נעתקה נשימתו.
    תודה רבה וחג שמח

    השבמחק