יום רביעי, 19 באוקטובר 2016

טעים ומוסרי: ברוסקטות עם סלק צלוי וממרח מלפפונים מפתיע

לכבוד חג האורחים, הלא הוא חג הסוכות, קבלו הצעה נוספת לברוסקטה - קוביות סלק צלוי על ממרח מרענן של מלפפונים ואורגנו. וכן, זה טבעוני. רוצים עוד? קבלו גם מתכון לברוסקטה עם כבד קצוץ


מצרכים:
עבור כ-20 יחידות

3-4 סלקים
כ-1/4 ק"ג מלח גס
מיץ מ-1/4 לימון
קורט מלח ופלפל שחור
10 פרוסות לחם דגנים (או לחם אחר שאוהבים)
מעט שמן זית להברשה

לממרח המלפפונים:
4 מלפפונים (כ-300 גרם) שטופים היטב
1 שן שום קלופה
עלים מ-10 ענפי אורגנו
קורט מלח ופלפל שחור
1 כוס שמן זית

להגשה:
1/2 צרור עלי רוקט/ארגולה
עלים מכ-5 ענפי נענע


אופן ההכנה:

הכנת הסלקים: מחממים תנור ל-200 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה ומפזרים עליו את המלח הגס. מניחים על המלח את הסלקים, ומכניסים לתנור למשך שעתיים וחצי (הצלייה הארוכה גורמת למלח לספוח את נוזלי הסלקים, כך שמתקבל סלק צלוי מרוכז בטעמים מתקתקים). מוציאים את הסלקים מהתנור, ומניחים להם להתקרר מעט. מסירים את הקליפה, וחותכים את הסלקים לקוביות קטנות. מעבירים לקערה או צנצנת ביחד עם מיץ הלימון, המלח והפלפל. מערבבים בעדינות. ניתן לאחסן במקרר.

הכנת ממרח המלפפונים: מניחים  את כל המצרכים במעבד מזון, למעט שמן הזית. מפעילים את מעבד המזון, וכאשר מתקבלת משחה – מוסיפים בזילוף איטי את שמן הזית. עוצרים את פעולת מעבד המזון, ומניחים את התערובת במסננת מעל קערה על מנת לסנן את כל הנוזלים. שומרים את הממרח שמתקבל (בתוך המסננת) בצנצנת, וכן גם את הנוזלים שסיננו – הם יכולים לתפקד כרוטב מלפפונים נהדר (גם כליווי לברוסקטות בעת ההגשה). שומרים את שניהם במקרר (רוטב המלפפונים מסמיך מעט בקירור).

הכנת הברוסקטות: מחממים תנור ל-250 מעלות על מצב גריל. חותכים את פרוסות הלחם לשניים, ומברישים אותן מעט בשמן זית. מכניסים לתנור ל-6 דקות (או עד שהן משחימות והופכות פריכות).

הרכבת המנה: מורחים את ממרח המלפפונים על גבי הפרוסות, מפזרים עלי נענע ורוקולה ומעל את קוביות הסלק. ניתן לפזר מעל מעט מלח ים אטלנטי ולהגיש לצד רוטב המלפפונים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה