יום חמישי, 6 באוקטובר 2016

בצלים ממולאים ברוטב רימונים ותרד טורקי

תבשיל סמיך עם טעמים חמוצים בולטים ומתיקות עדינה, המשתלבים נהדר עם ההל והבהרט שנותנים את הטון בבצלים עצמם.



מצרכים:
עבור 25 בצלים ממולאים

6 בצלים גדולים

למילוי:
1/2 ק"ג בשר בקר טחון
1/2 כוס פיסטוקים גרוסים גס
1/2 צרור כוסברה
2 בצלי שאלוטס
2 שיני שום
זרעים כתושים מ-3 תרמילי הל
1 כף שמן זית
קורט מלח ופלפל שחור גרוס
2 כפיות בהרט
1 כפית כורכום
1/3 כוס אורז עגול, שטוף היטב

לרוטב:
2 כפות שמן זית
1 עגבניה מגוררת
קורט מלח ופלפל שחור גרוס
1/2 צרור תרד טורקי קצוץ
4 כפות רכז רימונים
1 כוס מים רותחים
מיץ מ-1/2 לימון

אופן ההכנה:

קוטמים את קצותיהם של הבצלים וחותכים אותם לאורכם עד לחצי (עד לליבתם). מעבירים את הבצלים לסיר עם שפע מים ומבשלים כחצי שעה.

במקביל, מכינים את הרוטב. מחממים את שמן הזית בסיר רחב ושטוח על אש בינונית. מעבירים פנימה את העגבניה המגוררת, המלח והפלפל. מערבבים. לאחר כ-3 דקות מוסיפים לסיר את רכז הרימונים, מחצית מכמות התרד הקצוץ, המים הרותחים ומיץ הלימון. מנמיכים את האש, וממשיכים לבשל כעשרים דקות.

הכנת המילוי: במעבד מזון, טוחנים את הכוסברה, השום, השאלוטס, זרעי ההל הכתושים ושמן הזית עד שמתקבלת משחה. מעבירים לקערה יחד עם הבשר, הפיסטוקים, התבלינים והאורז, ולשים היטב.

מילוי הבצלים: בסיום הבישול, מסננים את המים ושוטפים במים קרים. מפרידים בעדינות את הגלדים של הבצל (לא נורא אם הם נקרעים מעט). לוקחים מעט מן התערובת (כגודל כדור פינג-פונג), ומניחים צמוד לאחד משולי הגלד – ומגלגלים. מניחים את הבצל הממולא כאשר "התפר" פונה כלפי מטה. חוזרים על הפעולה עד סיום התערובת.

מכסים את הסיר, ומבשלים על אש קטנה כשעה. אם במהלך הבישול חסרים נוזלים, ניתן להוסיף מעט מים רותחים. לפני ההגשה, מומלץ לקרמל את הבצלים בתנור: מברישים את הבצלים בשמן זית, ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות על מצב גריל למשך חצי שעה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה