יום רביעי, 24 באוגוסט 2016

מתכון לפוקאצ'ה עם טופינג של תאנים, בצל ירוק ומרווה


מצרכים:

עבור 2 פוקאצ'ות בינוניות
1/2 3 כוסות (1/2 ק"ג) קמח לבן + קמח לקימוח משטח העבודה
20 גרם שמרים טריים
1/4 1 כוס מים פושרים
7 כפות שמן זית
1/2 כפית מלח

לטופינג:
4-6 גבעולי בצל ירוק שטופים ונקיים
כ-30 עלי מרווה
כ-12 תאנים
2 כפיות מלח ים אטלנטי
שמן זית להברשה

אופן ההכנה:

מעבירים לקערת מיקסר את הקמח, השמרים והסוכר. מפעילים אותו על מהירות נמוכה. מוסיפים בהדרגה את המים, ומגבירים מעט את מהירות המיקסר. מוסיפים 4 כפות (מתוך ה-7) שמן זית ולבסוף את המלח. ממשיכים בלישה לפחות 10 דקות (לא לוותר על זמן הלישה). אם הבצק רך  מדי, מוסיפים קמח. אם הוא קשה מדי, מוסיפים מעט מים. הבצק צריך להיות רך, חלק ולא דביק.

עוצרים את פעולת המיקסר, ולשים מעט עם הידיים את הבצק. יוצקים את שארית שמן הזית (3 כפות) לקערה, ו"עוטפים" אתו את הבצק (השמן לא צריך להיטמע בבצק). מכסים את הקערה בניילון נצמד ובמגבת להתפחה של 35 דקות.

מניחים נייר אפייה על משטח העבודה, ומעבירים אליו את הבצק התפוח. מוציאים ממנו בעדינות את האוויר, וקורצים אותו למספר היחידות שרוצים (2, 4 או שאפשר להכין מהבצק פוקאצ'ה אחת גדולה). מכדררים את חתיכות הבצק לכדורים, ומכסים להתפחה שניה של 25 דקות. בינתיים, מניחים  מגש אפייה שטוח במסילה התחתונה של התנור, ומדליקים אותו על חום מקסימלי תחתון עם טורבו.

לאחר ההתפחה, מקמחים את משטח העבודה. מומלץ להשתמש בקמח עבה כמו תירס או סמולינה כדי שהבצק לא יידבק למגש התנור כאשר נכניס אותו פנימה. משטחים או מותחים את כדור הבצק לצורה שרוצים. מברישים את הבצק בשמן זית, ומניחים עליו גבעולי בצל ירוק, תאנים חצויות ומחצית מכמות עלי המרווה.

מניחים את הבצק ישירות על המגש הלוהט בתנור, ואופים כ-20 דקות או עד הזהבה. מוציאים מהתנור, מקשטים עם עלי המרווה הנותרים, ומגישים חם למרכז השולחן. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה