יום חמישי, 16 בינואר 2014

פרחים לשבת/ מפרום כרובית

על אף חוסר החיבה המובחן שלי לשוק, כאשר אני מגיע אליו - אני עומד נפעם מול המבחר העצום. טוב, אני מגזים, אבל דוכני הירקות בשוק באמת מעוררים אצלי את החשק לבשל ונותנים לי השראה. הצרה היא שהזמן היחיד שאני יכול להגיע בו לשוק הוא בשישי בבוקר. אין צורך להרחיב על הצפיפות המאפיינת את השוק בזמן זה, ולכן אם אני כבר הולך, אני משתדל להגיע לשם מוקדם ככל האפשר. 

מעבר לירקות ופירות, אני אוהב לקנות בשוק גם צמחים (בעיקר תבלינים) למרפסת הירוקה שלי ופרחים לפינת האוכל. הפרחים המדוברים בפוסט הנוכחי הם מעט שונים, אבל עדיין פרחים. אני מדבר כמובן על כרובית. הכרובית, אוסף של פרחים לבנים ובשרניים, היא עוד אחד מהירקות שהתחלתי לאכול רק בשנים האחרונות. אני מאוד אוהב לאכול אותה טרייה בסלט, או לחילופין מטוגנת (או אפויה) בציפוי פירורי לחם ותבלינים. לרוב נוהגים לבשל את הכרובית על מנת לרכך אותה, אבל אני דווקא אוהב את הקראנצ'יות שלה. 

הפעם הכנתי כרובית במילוי בשר. ליתר דיוק, מדובר בפרחי כרובית עטופים בבשר. הביקור בשוק סיפק לי לא מעט חומרי גלם, ועל כן לצהרי שישי הגשתי את פרחי הכרובית לצד תפו"א וסלק בתנור, טחינה כמעט-גולמית וסלט רענן בצבעי ירוק וכתום. מתאים במיוחד לפסאודו-חורף שמסתובב כאן לאחרונה, משכיח מאיתנו את הסופה הגדולה שהיתה פה רק לפני שבועות מספר וממלא את הפיד באינסטגרם בתמונות מחוף הים.

מצרכים (2-4 מנות):
  • חצי ק"ג בשר
  • כרובית
  • 1-2 ראשי שום
  • 1 בצל
  • צרור פטרוזיליה
  • צרור כוסברה
  • פלפל ירוק או אדום (חריף)
  • 3-4 ביצים
  • 2-3 תפוחי אדמה
  • 2 סלק
  • 2 גזרים
  • 2 מלפפונים
  • לימון
  • שמן זית
  • שמן קנולה
  • מיורן
  • כורכום
  • פפריקה
  • בהרט
  • מלח ופלפל שחור

ראשית, קולפים את תפוחי האדמה והסלקים. חותכים לקוביות, ומסדרים בתבנית יחד עם ראש שום. מזליפים שמן זית ומתבלים במלח ופלפל שחור גרוס. מפזרים מעט עלי מיורן. מערבבים כדי לפזר את התיבול על גבי הירקות בצורה שווה, מכסים בנייר אלומיניום ומכניסים לתנור (200 מעלות) לכ-40 דקות. מוודאים שהירקות התרככו (לסלק לוקח יותר זמן), ומסירים את נייר האלומיניום. מעבירים את התנור למצב 'גריל' בטמפרטורה גבוהה (250 מעלות) כדי לתת לירקות קריספיות. 
בזמן הבישול בתנור, אפשר להתחיל להכין את פרחי הכרובית הממולאים. משרים את הכרובית בקערה מלאה במים ומפזרים פנימה מלח גס. נותנים לכרובית לשהות במים הממולחים. מכניסים לפוד-פרוססור את הכוסברה, הפטרוזיליה, הבצל, 2-3 שיני שום וקצת פלפל טרי חריף. קוצצים את כל הירקות יחד, אך לא יותר מדי. אנחנו לא רוצים לקבל מרקם קרמי, אלא ממש ירקות קצוצים.
מכינים את מלית הבשר: מוסיפים הירקות הקצוצים לבשר הטחון יחד עם ביצה ותבלינים (מלח, פלפל שחור ובהרט). אני שמרתי בצד קצת מהירקות הקצוצים על מנת לשלב אותם בסלט שאכין בהמשך. לשים את כל המרכיבים היטב.
שוטפים היטב את הכרובית. מי שמעדיף את הכרובית רכה, יכול גם לבשל אותה בשלב זה. אני כאמור אוהב את המרקם הקשה שלה, ולכן אני רק משרה את הכרובית במשך 5-10 דקות במים רותחים. לאחר מכן, מפרידים את הכרובית לפרחים. חוצים כל פרח לשניים (אלא אם מדובר בפרח קטן).
במחבת עמוקה מרתיחים שמן קנולה. מכינים 2 קערות: אחת עם קמח והשנייה עם 2 ביצים, כורכום ופפריקה. טורפים את הביצים יחד עם התבלינים.
מתחילים לעטוף את פרחי הכרובית במלית הבשר. לוקחים מעט מן המלית בכף היד, ו"מחליקים" אותה מסביב לרגל הפרח. ניתן לראות בשלושת התמנות הבאות כיצד עשיתי זאת. בכל אופן, בתמונה הזו ניתן לראות כיצד זה אמור להיראות.



בשלב הבא, מקמחים את הפרח עם הבשר.
לאחר הקימוח, טובלים את הפרח בביצים הטרופות והמתובלות.
מעבירים בעדינות את הפרח הממולא לשמן הרותח. 
מטגנים עד שהפרחים הממולאים מקבלים צבע זהוב-חום עמוק.
מכינים את הסלט: קוצצים את הגזרים והמלפפונים, מוסיפים את הירקות שקצצנו למלית ומתבלים בשמן זית, לימון מלח ופלפל שחור גרוס
מגישים בצלחת רחבה את פרחי הכרובית הממולאים יחד עם טחינה כמעט-גולמית (אני לא נוהג להוסיף אפילו לימון לטחינה שלי) לצד תפוחי האדמה והסלק האפויים והסלט הרענן. בתאבון!

2 תגובות: