יום ראשון, 29 במרץ 2015

העוגה שהשתדרגה

לרוב אני לא משחזר פוסטים, למרות שגלילה אחורה בזמן תגלה פוסטים ישנים עם צילומים שהם לא פחות ממביכים. אולי יום אחד עוד אעשה פרויקט שיקום ושיפוץ למתכונים ישנים, אבל בינתיים אני נהנה לראות את עקומת הלמידה וההתפתחות שלי.

שנה שעברה לפני פסח, העליתי בחיפזון מתכון לעוגת שוקולד אלוהית ומושחתת ללא קמח שרובה ככולה עשוי מאחד הדברים האהובים עליי: שוקולד מריר. השנה יצא שהכנתי שוב את העוגה בסמיכות לחג הפסח, אך מאחר והיא הוקדשה ליום הולדתו של הינשוף, החלטתי לשדרג אותה במקצת עם חמאת בוטנים ומקרונים במלית פיסטוק (והיא עדיין כשרה לפסח).





תוכלו למצוא את המתכון לעוגה עצמה בפוסט "מושחת, מה הוא אומר?", ולכן אין טעם לחזור עליו. לאחר שקראתם והבנתם את המתכון, אפשר לפנות לשידרוגים:

הבסיס של העוגה הוא אפוי ובמקום קמח משתמשים באבקת שקדים. אפשר להמיר את השקדים הטחונים גם בפקאנים טחונים, ואני הפעם שילבתי בין אבקת שקדים לפיסטוקים טחונים.

לאחר שמעבירים את המסה של הבסיס לתבנית, ולפני שמכניסים אותה לתנור, אפשר להוסיף נגיעות של חמאת בוטנים. אני מאוד אוהב את השילוב בין המתיקות-מרירות של השוקולד לבין המליחות-מתיקות של חמאת הבוטנים. השילוב הזה לא רק טעים, אלא גם נורא פשוט. מכניסים לשקית זילוף חמאת בוטנים ישר מהצנצנת ומזלפים. אפשר לזלף נקודות על גבי המסה, או כפי שאני עשיתי: לצייר ספירלה.

על מנת להרים לעוגה, ולהפוך אותה לחגיגית ומרשימה - קישטתי אותה עם מקרונים. ההשראה הגיעה מיצירות המופת של הקונדיטורית אמי דוידזון (ממליץ בחום להציץ לה בגלריית האינסטגרם). מתכון למקרונים בשיטה האיטלקית אפשר למצוא בפוסט המשותף שלי עם אמי (הרומן שלי עם אמיליה). אישית, אגב, אני מכין מקרונים בשיטה השוויצרית לפי מתכון של שף-קונדיטור אלון שבו. מאחר וזה לא מתכון שלי, אני לא יכול לפרסם אותו. במקום זה קבלו מתכון למלית פיסטוק זריזה: בבן מארי מחממים 100 מ"ל שמנת מתוקה, ומוסיפים אליה כ-85 גרם שוקולד לבן. ממיסים את השוקולד הלבן, מערבבים היטב ומוסיפים כ-מאה גרם פיסטוקים טחונים (ניתן להמיר בכף גדושה מאוד של מחית פיסטוק). אפשר להוסיף קצת עניין למלית עם מעט גרידת לימון. מאחר ושוקולד לבן צריך יחסית הרבה זמן כדי להתמצק, מומלץ להכין את המלית מראש.



החלק השני של העוגה לפי המתכון הראשוני הוא ציפוי הבסיס האפוי בגאנש שוקולד מריר. לאחר שהוא מתקשה במקרר, מקשטים עם פיסטוקים טחונים ומסדרים את המקרונים על גבי העוגה.

חג אביב שמח!


4 תגובות:

  1. העוגה המושלמת!!
    טעימה בטירוף!
    לא משנה כמה אני גרועה בענייני בישול ואפייה , העוגה הזאת תמיד יוצאת לי טוב. כאילו קניתי אותה בקונדטוריה.
    מומלץ ביותר!

    השבמחק
  2. הילה יקירה גם אני מכין את העוגה בכל שישי והחברה מגרדים את התבנית! פשוט מתכון ממכר❤️

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק